Se spune adesea că numerele vorbesc de la sine. Dacă am avea încredere numai în cifre, am putea spune că magazinele online au câștigat deja întrecerea prin numărul lor. Nu mai este nici un secret că vânzările prin internet nu fac altceva decât să crească constant. În Europa creșterea anuală se situează în jurul valorii de 20%, iar Spania, de exemplu, sărea de acest procent încă din 2017. Vânzările prin e-commerce cresc anual cu aproximativ 20% față de anul precedent. Vreți să știți de ce? O să aflați imediat, pentru că vă vom enumera 5 beneficii clare, pentru care un magazin sau o afacere online merită toată atenția și efortul.
1. Aveți tot globul la picioare
Unul dintre principalele avantaje ale unei afaceri online este că puteți rupe barierele fizice. Nu depindeți de numărul de persoane care trec pe stradă sau de numărul de pliante pe care le-ați livrat căsuțelor poștale. De pe Internet puteți vinde oriunde în lume. Unul din avantajele cheie ale unui magazin online de exemplu este că puteți ajunge la mai mulți clienți decât prin orice altă metodă de promovare. O afacere online elimină blocajele care pot apărea (luați ca exemplu situația actuală de epidemie). Puteți continua să comercializați către baza dumneavoastră de clienți locali, dar online, aveți opțiunea de a vă adresa persoanelor care se află la mii de kilometri distanță.
2. Clienți noi
Ați călătorit vreodată și ați dorit ca acel magazin incredibil pe care l-ați descoperit să fie în orașul dumneavoastră? Cu o afacere fizică puteți atrage clienți care intră în locația dumneavoastră. Cu o afacere online, nu contează unde sunt clienții, ci doar cât de bune sunt produsule sau serviciile dumneavoastră. Proprietarii de afaceri online sunt lipsiți de aceste constrângeri. „Luminile sunt aprinse” mereu, iar un magazin online de exemplu este deschis chiar și atunci când dormiți sau când angajații au plecat acasă. Practic, veți putea avea clienți noi, la orice oră din zi sau noapte.
3. Costuri de operare mult mai mici
Aici nu există niciun dubiu, costurile deschiderii unei afaceri online sunt mult mai mici decât dacă ar trebui să deschideți o afacere fizică. Cu certitudine, acest aspect a fost confirmat anual de când Internetul a evoluat suficient, iar business-urile online au luat amploare.
4. Program fix? Asta ce mai este?
Așa cum am scris și mai sus, nu prea există un program de lucru pentru un magazin online. De exemplu, unul dintre dezavantajele majore ale magazinelor fizice față de comerțul electronic este acesta: Nu există sărbători sau ore de închidere, afacerea dumneavoastră funcționează 365 de zile pe an, 24 de ore pe zi. Sau poate nu vreți un magazin online? Stați fără griji. Asistenții virtuali (chatbot) vă pot prelua mesajele de la clienți sau îi pot îndruma, până când un angajat (sau dumneavoastră) îl poate contacta prin telefon, mesaj sau email.
5. Promovare mai rapidă la costuri mici
Uitați de pliante, panouri publicitare, reclame scumpe la TV sau radio. Deși aceste mijloace de promovare rămân în continuare un pilon de bază al strategiilor de marketing clasice, în online, lucrurile stau diferit și sunt mai simple. Miliarde de oameni au acum acces la Internet, care a devenit la fel de răspândit ca televizorul sau radioul. Având o afacere online aveți disponibile zeci de modalități de promovare care nu implică costuri la fel de mari ca strategiile tradiționale de marketing. Marketing-ul online este altfel, mai evoluat, dar totodată mai accesibil. Aveți la îndemână rețele sociale, motoare de căutare și platforme de promovare, care împreună vă pot oferi posibilitatea să vă promovați instant și la miliarde de oameni produsele sau serviciile dumneavoastră.
Lucrurile se schimbă mereu, dar afacerile supraviețuiesc doar dacă se adaptează și investesc.
Mergem online? Sau fără business?