Dacă citești acest articol, probabil că ești unul dintre antreprenorii care au decis să-și construiască propriul website. Brusc totul pare din altă lume (acum chiar ești într-una nouă, virtuală). Ca această tranziție în “noua lume” să fie una mai ușoară, am făcut acest ghid care să îți arate câteva detalii necesare de web design profesional și marketing digital.
Acum, că ai făcut acest pas, iată câteva dintre sugestiile noastre, care știm sigur că funcționează, indiferent că vrei să creezi un magazin online sau un site web de prezentare.

1. Începi cu scopul site-ului tău

Înainte de a începe să construiești un site, fii clar și specific cu privire la ceea ce vrei să faci, care va fi scopul site-ului tău și ce funcționalități va avea.

2. Găsește inspirația în design la alți oameni

Nu trebuie să te sperii, nu o să fie plagiat. Dacă ai nevoie de idei, te poți inspira vizitând alte site-uri sau poți da o privire și pe pagina noastră de clienți.

3. Găsește publicul tău țintă

Știm ce gândești, dar publicul tău țintă nu este “toată lumea”. Dacă știi în mod specific la cine trebuie să ajungi, poți crea un site care vizează acest public, dar dacă nu știi, atunci află întâi care poate fi audiența ta. Definirea publicului tău țintă este un pas foarte important.

4. Stabilește cum o să arate site-ul

Este ca și cum ai citi o rețetă înainte de a începe să gătești – poate părea plictisitor, dar poți economisi foarte mult timp mai târziu. Indiferent dacă alegi un design simplu sau complex, orice plan deja făcut te va ajuta să începi și să termini mai repede site-ul.

5. Meniul de navigare al site-ului să fie aerisit

O bară de meniu orizontală, care se întretaie în două linii, poate să arate puțin ciudat: în principiu transmite mesajul “Nu am putut decide ce ar trebui să meargă aici, așa că am pus totul”. Un meniu “aerisit” și simplu face ca site-ul să arate mai bine și să fie mai ușor de folosit de clienți.

6. Nu uita de SEO

Mulți dintre antreprenori sar peste acest pas, deoarece presupun că SEO este costisitor și complex. Dacă nu ești dispus să aloci timp și resurse, pentru a învăța despre optimizare SEO, atunci nu ezita să ceri ajutor (garantăm că este mai accesibil decât crezi).

7. Cumpără un domeniu și hosting pentru site-ul tău

Atunci când optezi pentru a-ți construi propriul site, serviciile gratuite de genul WordPress.org nu mai sunt o opțiune. Viitorul tău site trebuie să aibă un domeniu propriu (numele acestuia, exemplu: domeniu.ro) și găzduire personalizată. Aceste două lucruri nu fac decât să întărească seriozitatea în fața clienților și să te scutească de bătăi de cap pe termen lung.

8. Alege un domeniu ușor de scris

Numele de domeniu ideal ar putea fi luat, dar domeniul acestaestesiteulmeucelnou.ro nu este o opțiune. Încearcă să alegi un domeniu simplu și ușor de reținut.

9. Verificați cum arată site-ul pe telefoanele mobile

Atunci când ai decis să îți construiești un site propriu, trebuie să ții cont de un aspect foarte important. Site-ul tău trebuie să fie perfect funcțional, atât pe mobil, cât și pe PC.

10. Folosește fotografii de calitate

Știi zicala “O fotografie face cât o mie de cuvinte”? Dacă fotografiile de pe site par a fi granulate sau neclare, este clar că designul acestuia va avea de suferit, iar clienții își vor pierde foarte rapid interesul.

11. Nu uita de Logo

Un logo conceput profesional poate costa destul de mult, dar este o piesă utilă de branding. Logo-ul va face parte din imaginea ta, așa că alege cu grijă.

12. Nu folosi mai mult de două fonturi și două culori

Alege două fonturi (unul pentru titluri și unul pentru textul corpului) și două culori care se potrivesc. Pentru a avea un site care să nu bulverseze clienții, începi cu acest pas. Mai multe culori pe o pagină vor crea o “salată” greu de digerat.

13. Utilizează spațiu alb în design

Conținutul dintr-o pagină web trebuie să fie aerisit și ușor de citit. Este bine să aloci fiecărei secțiuni un spațiu gol „alb” în jurul ei. Site-urile cu o cantitate suficientă de spațiu alb sunt mai ușor de folosit și urmărit de către clienți.

14. Împarte textul în bucăți mici

Citirea pe un ecran nu este ușoară, de aceea, este recomandat să folosești fraze scurte și ușor de înțeles.

15. Informațiile de contact să fie ușor de găsit

Site-ul tău cel nou poate fi cel mai simplu mod de a atrage noi clienți. Așa că este foarte important să puneți informațiile de contact la vedere, astfel încât să apară pe fiecare pagină.

16. Nu ezita să ceri ajutor

Chiar știm cât de complicat este să pui pe picioare un site, mai ales când vine vorba de un business. Tocmai de aceea, echipa noastră este aici, pentru a te ajuta cu crearea site-ului mult dorit.